Een beetje vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu Een beetje vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu

Een beetje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Moud

11 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal :)

There we go again!

5 -8 januari:
Van dinsdag tot en met donderdag zijn we naar Hua Hin gegaan, een stad aan de Thaise kust, ongeveer 3 uur rijden van Bangkok. Dit was een onderdeel van onze introductie week om onze medestudenten die al langer in Thailand studeren beter te leren kennen: dit moet natuurlijk op het strand :D
Onderweg naar Hua Hin zijn we eerst gestopt bij het zomer paleis van de Thaise royal family genaamd het Mrigadayavan Palace. Zoals sommige van jullie misschien al weten is de royal family in Thailand heel erg belangrijk. Ze worden echt aanbeden door de Thaise mensen en je mag helemaal niks kritisch over ze zeggen. Er is onlangs zelfs iemand geweest die een beledigende opmerking had gemaakt over de hond van de royal family en voor 15 jaar de gevangenis in moet... Enfin, na het zomer paleis zijn we weer in de bus gestapt om naar ons hotel toe te gaan in Hua Hin. Het hotel was erg mooi, we hadden een zwembad en we lagen direct aan het strand. Ik ben meteen naar mijn kamer gegaan om mijn bikini aan te trekken om daarna meteen de zee in te gaan. Helaas bleken er hele grote krabben in de zee te zetten net als kwallen.. niet echt mijn ding, dus werd het zwembad de nieuwe zee. S avonds zijn we met de hele groep naar de night market gegaan, erg leuk. We hebben daarna voor 2.50 euro pizza gegeten die echt overheerlijk was.

Dag 2 van onze introductie trip was aangebroken. De bedoeling van deze trip was om elkaar beter te leren kennen, daarom hebben we in de ochtend kennismakingsspellen gedaan. In de middag hebben we wederom heerlijk gerelaxt aan het zwembad.
Als jullie denken dat ik deze week vakantie heb gehad dan hebben jullie het mis!!! Ik heb een online meeting gehad met mijn mede studenten in Canada ( we doen projecten samen met een universiteit daar), poeh poeh, het duurde maar liefs 45 minuten..

Op donderdag stond onze terugreis gepland naar Bangkok, maar wel met een tussenstop in een National Park, het Pranburi Forst Park genaamd. Hier hebben we allemaal een boom gepland ( klinkt veel spectaculairder dan het eigenlijk was, maar goed). Eigenlijk was het vrouwelijke deel van de groep helemaal niet zo bezig met het planten van de boom, want er was een klein jongetje van 1 jaar met een staartje die veel leuker was van die boom. Hij had echt zijn moment of fame, want iedereen wilde met hem op de foto haha.
Na de fotoshoot met het jongetje zijn we een wandeling gaan maken door het mangrove bos, het was erg mooi. Daarna hebben we lekker geluncht. Ik moet eerlijk zeggen dat Thais eten niet echt mijn ding is.. er is 1 gerecht dat ik echt lekker vind: Pad Thai. Ik hou niet van rijst en groenten, dus dan krijg je het moeilijk in Thailand haha. Toch probeer ik zoveel mogelijk nieuwe dingen te eten, ik moet er misschien gewoon aan wennen. Na de lunch zijn we terug naar onze campus in Bangkok gekeerd.

Op vrijdag stond het bezoek aan het Royal Palace in Bangkok op het programma. Dit paleis was heel mooi en heel indrukwekkend om te zien. Na het bezoek aan dit paleis zijn we met een deel van onze groep naar Pattaya gegaan, want na een week " school " waren we al weer toe aan vakantie, ofcourse! We hadden in Pattaya in hostel geboekt voor 6 euro per persoon en het was ook nog eens super schoon en mooi. Pattaya is nog al bekend voor de verkeerde dingen, maar aangezien het maar 2 uur rijden van Bangkok is wilden we het met eigen ogen zien. Ik vond het vreselijk. Het was een hele lange uitgaansstraat met allemaal lady boys en stripclubs.. ik was blij toen we terug naar het hostel konden, ik kwam namelijk niet voor uitgaan in Pattaya maar voor datgene dat op zaterdag en zondag op het programma stond: KOH SAMED. Een prachtig eiland op 1.5 uur rijden van Pattaya.

9 en 10 januari
Na een goede nachtrust hebben we de bus naar een havenplaats gepakt om vandaar uit de ferry naar Koh Samed te pakken. Na heel wat onderhandelen konden we uiteindelijk met een speedboot gaan, wat veel sneller was. Helaas was de speedboot niet echt betrouwbaar want hij stopte een paar keer midden op zee of ging kei hard met rook uit motor.. beetje creepy, maaaar je bent in Thailand, dus go with the flow! Aangekomen op Koh Samed waande ik me echt op een bounty eiland. Witte stranden, blauw/groene heldere zee en palmbomen, hier doe ik voor! Ik heb de hele dag alleen maar op het strand gelegen en gezwommen in de zee ( zonder krabben en kwallen). S avonds zijn we met de hele groep ( het tweede deel van groep was zaterdagochtend net zoals ons naar Koh Samed toe gekomen) op het strand gaan zitten en lekker wat gedronken en gelachen. De volgende ochtend ben ik samen met 3 andere studiegenoten naar een ander deel van het eiland gegaan met een pick up taxi; je zit hierbij in de achterbak. Het andere deel van eiland was ook prachtig. Na nog lekker gerelaxt te hebben zijn we terug naar Bangkok gegaan. Na 4 uur reizen was ik moe en ben ik heerlijk gaan slapen. Ik moest namelijk fris en fruitig zijn voor mijn eerste dag echt school.

11 januari
Tringggg, 8 uur, daar ging de wekker. Ik was klaar voor mijn eerste dag echt school in Thailand. Vanaf nu zal ik iedere maandag tot en met vrijdag van 9 tot 12 les hebben.
Mijn eerste les ging over human security binnen de gezondheidszorg, erg interessant. Vandaag stond er niet alleen maar les op het programma, maar ook een field trip naar het hoofdkantoor van de Verenigde Naties in Bangkok. Hier hebben we een hele interessante presentatie gehad over vluchtelingen in Thailand. Na deze eerste schooldag zit ik nu lekker op mijn kamer Wie is de mol te kijken en ga ik zo slapen!

Doei allemaal

xxx


  • 11 Januari 2016 - 18:56

    Christy:

    He Moud! Leuk om je reisverslagen te lezen! Geniet er lekker van!
    En het moet toch wel een droom zijn die uitkomt nu? Ladyboys is real life ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Moud

Ik ben Moud, 21 jaar! Momenteel ben ik bezig aan de master Global Health aan de Universiteit van Maastricht. Voor deze master ga ik voor 3.5 maanden naar Thailand toe om daar te studeren en daarna nog 2 weken naar India voor een symposium. Wat ik de komende tijd, vanaf 1 januari, allemaal mee ga maken kunnen jullie hier lezen! Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn verhalen! xx

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 2834

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 01 Mei 2016

Symposium India

01 April 2016 - 15 April 2016

Reizen in Thailand

01 Januari 2016 - 30 Maart 2016

Studeren in Thailand

Landen bezocht: