Long time no see - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu

Long time no see

Door: Moud Curvers

Blijf op de hoogte en volg Moud

07 Maart 2016 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Ik heb al lang niet meer geschreven zie ik, dus het werd weer eens tijd vond ik :) Jullie vragen je vast af wat ik allemaal heb gedaan in de afgelopen weken!
Ik zal beginnen om ook schriftelijk uitleg te geven over de jaloersmakende foto's die ik een paar weken geleden op Facebook heb gezet.
Op vrijdag 19 februari zijn we 's avonds met een groep van 8 mensen vertrokken met de bus richting Krabi. Het zou een rit worden van 10 uur en we zouden om 8 uur 's ochtends aankomen. Het is en blijft Thailand dus met 3 uur vertraging kwamen we dan eindelijk om 11 uur aan in Krabi. Krabi is de meest populaire provincie in Thailand voor toeristen. Veel mensen denken dat het een eiland is maar het is nog altijd het vaste land, wel horen er heel veel populaire eilanden bij de provincie Krabi. Een van die populaire eilanden hebben wij bezocht, namelijk Koh Lanta. We zijn na aankomst met de bus richting de ferry gegaan. Toen we als een van de laatste op de ferry kwamen, omdat de bus zo vertraagd was, waren alle zitplaatsen al bezet dus zijn we naar het dek gegaan, hier was helemaal niemand. We konden heerlijk buiten zitten, maar al snel volgde zowat de halve boot die het ook een goed idee vonden om buiten te gaan zitten. Desalniettemin was het nog altijd erg prettig met de frisse zee bries en zon. Na een 2 uur durende reis, kwamen we aan op het eiland. We zijn meteen gaan lunchen en scooters gehuurd om zo naar ons hostel te gaan. Ons hostel lang namelijk in het mooiste deel van Koh Lanta, in het zuiden. Aangekomen bij het hostel hebben we ons meteen omgekleed en zijn gaan zwemmen in de zee, dat maar op 5 minuten afstand van het hostel lag. Het was heerlijk om te zwemmen na zo'n lange reis. Die avond hebben we tot heel laat op het strand gezeten met wat drankjes en zijn we uiteindelijk rond 10 uur gaan eten. Voor de volgende dag hadden we een snorkel trip geboekt waarbij we naar 5 verschillende eilanden zouden gaan om daar te snorkelen en te zwemmen. Dit was echt geweldig!! De eilanden waren allemaal super mooi: datgene wat je in de reisboekjes ziet. Het onderwater leven was ook prachtig. Het was mijn eerste keer om echt te gaan snorkelen en ik vond het schitterend. Zo'n mooie vissen gezien met zo veel kleuren, wauw! We hebben op het mooiste strand wat ik tot nu toe in mijn leven heb gezien heerlijk geluncht en daarna nog gezwommen, en ik heb 2 ijsjes gegeten, hmmm :)
Toen we terug kwamen van de tour zijn we met de scooter naar een strand in de buurt van het hostel gegaan. Hier hebben we nog gezwommen en genoten van een mooie zonsondergang. 'S avonds hebben we heerlijke verse vis gegeten, dit was ook erg lekker. Daarna hebben we nog met z'n allen wat gedronken aan het strand en zijn toen lekker gaan slapen
We hadden een extra vakantiedag, de maandag, omdat het een boeddhistische feestdag was in Thailand. Vandaar dat we op maandag nog een heerlijke stranddag hebben gehad. 'S ochtends zijn we met de scooter het eiland gaan verkennen en 's middags zijn we teruggekeerd naar het vaste land, doei mooie Koh Lanta. Toch stond er nog iets heel leuks op ons programma, Railay Beach, een van de mooiste stranden van Thailand. Hier zijn we dan ook door de boot afgezet. We hebben een aantal uur gezwommen, in de zon gelegen en genoten van de mooie zonsondergang. Daarna wilden we een boot terug naar Krabi stad pakken waar we onze laatste nacht zouden doorbrengen. Alleen was er een probleempje, we hadden ons vergist met de boottijden, de laatste boot ging om 5 uur en niet pas om 8 uur.. dit betekende dat we een privé boot moesten nemen, niet zo slim. In Krabi stad waren we heerlijk maar dan ook echt heerlijke pizza gaan eten. Ja het klopt, jullie horen veel vaker pizza dan Thais eten.. Ik en Thais eten zullen nooit vrienden worden.. ik en pizza des te meer!! We hadden eerst Bruschetta vooraf, toen een pizza en als toetje tiramisu, hmmm. Dit restaurant was fantastisch aangezien de eigenaar Italiaans was! Die nacht zouden de andere 7 terug naar Bangkok vliegen. Ik had pas later besloten dat ik mee wilden gaan op dit weekenduitstapje dus waren de tickets uitverkocht, helaas moest ik daarom een dag langer blijven.. en spijbelen, foei Moud!
Uiteraard vond ik dit vreselijk, oh nee een dag langer strand...... maar als ik keer moest spijbelen zou ik doen als ik aan het strand kon liggen had ik met mezelf afgesproken. Zo gezegd zo gedaan, dag 4 van de trip ben ik in mijn uppie naar Railay Beach terug gegaan en heb ik hele dag in de zon gelegen, gezwommen en lekkere dingen gegeten en gedronken. Uiteindelijk ben ik toen s avonds terug naar huis gevlogen!

Na dit top weekend wist ik dat er niet veel meer van dit soort weekenden zouden volgen, ik heb het namelijk super druk met school. Ik heb een grote statistiek opdracht, ik moet een voorstel schrijven voor een interventie, veel verslagen/opdrachten/toetsen voor school hier, en dan ook nog mijn proposal voor mijn Master thesis waar ik in Mei aan ga beginnen.
Ik ben vorig weekend daarom gewoon " thuis" gebleven en veel aan school gewerkt. Wel zijn we met een grote groep zaterdagavond gaan stappen in Bangkok, was echt super leuk, hele goede muziek en hele trendy bars en clubs.
Dit weekend had ik ook niet heel veel op de planning staan wederom omdat ik best wel veel moest doen Toch zijn we zaterdag gaan shoppen op de grootste markt van Azië. Ik heb heel veel dingen gekocht en me erg vermaakt.

Mijn door de weekse leven is nog altijd hetzelfde. Iedere dag school van 9 tot 12, ik ga zwemmen, doe wat voor school en ga in de avond lekker eten met de leuke mensen die ik hier heb leren kennen. Oh ja en ik doe ook nog middagdutjes.. daar word je productief van zeggen ze ;)

Nog 3.5 weken en dan komen Jatin en mijn ouders naar Thailand toe. Dan gaan we voor 2 weken rondreizen met z'n vieren, ik heb er heel veel zin in :) Maar eerst nog 4 weken hard werken aan school, want dan pas heb ik die vakantie wel echt verdiend!!

Ik hoop dat jullie het wederom leuk vonden om mijn verslag te lezen!

Veel liefs,
Moud









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Moud

Ik ben Moud, 21 jaar! Momenteel ben ik bezig aan de master Global Health aan de Universiteit van Maastricht. Voor deze master ga ik voor 3.5 maanden naar Thailand toe om daar te studeren en daarna nog 2 weken naar India voor een symposium. Wat ik de komende tijd, vanaf 1 januari, allemaal mee ga maken kunnen jullie hier lezen! Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn verhalen! xx

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 2830

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 01 Mei 2016

Symposium India

01 April 2016 - 15 April 2016

Reizen in Thailand

01 Januari 2016 - 30 Maart 2016

Studeren in Thailand

Landen bezocht: