Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Thailand

Door: Moud

Blijf op de hoogte en volg Moud

01 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Welkom op mijn blog! Vanaf nu kun je hier al mijn avonturen die ik de komende tijd ga beleven vinden :)

2 januari:
Na een lange reis van 20 uur, vanuit Dusseldorf, ben ik eindelijk aangekomen in Bangkok, Thailand. De vlucht is heel goed gegaan, geen vertragingen en zelfs een beetje kunnen slapen.
Na aankomst werden ik en twee mede studenten opgehaald door een shuttlebus, die ons naar onze campus bracht. Na een vermoeiende busreis van een uur kwamen we hier aan. Het gebouw is heel groot, er wonen heel veel studenten samen. Mijn kamer is heel simpel, er staan 2 bedden, 2 kasten, 2 bureau's en een kleine badkamer. Er is verder niks, niet eens toiletpapier of klerenhangers! Gelukkig had ik de meest belangrijke spullen meegenomen. Ik was heel erg moe van de lange reis, dus ben alleen nog maar wat eten gaan kopen in de lokale supermarkt in de buurt en ben toen meteen gaan slapen, de volgende ochtend zouden we namelijk naar Down Town Bangkok gaan, daar moest ik fit voor zijn!

3 januari:
Na heel lekker geslapen te hebben doordat ik heel moe was, werd ik om half 8 wakker. Klaar voor Bangkok!! We zijn met 14 mensen met taxi's naar Bangkok gegaan. 40 kilometer en maar 8 euro per taxi , echt niet duur! Na een uur kwamen we aan in Bangkok, maar had onze taxi ons op de verkeerde plek afgezet, dat was balen. Daarom hebben we toen de TukTuk gepakt naar de juiste plek, namelijk de Gouden Berg. De Gouden Berg was een prachtige tempel, waarin in je helemaal naar boven kon lopen om een mooi uitzicht te hebben over Bangkok. Er was veel groen, en helemaal bovenaan was er een soort gouden toren, vandaar de naam gouden berg, want het goud was op de berg. Na het bezoek aan de tempel zijn we ergens gaan lunchen, ik had heerlijke Pad Tai gegeten; nog geen euro per persoon, niet normaal. Hierna zijn we op zoek gegaan naar Khao San Road (backpackers straat) in Bangkok, want we wilden even ontspannen. Het is namelijk heel erg warm overdag, rond de 30 graden. Na een drankje te hebben gedronken zijn we gaan shoppen, dat heb je met een groep met 12 vrouwen en 2 mannen ;). Hierna zijn we naar een andere tempel gegaan, die ook erg mooi was. Hier zagen we de monniken bidden, echt interessant.
Na deze tempel hebben we de watertaxi genomen richting een food market. Hier hebben we heerlijk avond gegeten. Toen zat de dag er weer op en zijn we terug naar onze campus gegaan.

4 januari:
Nu lijkt het uiteraard alsof ik hier alleen maar ben om vakantie te vieren, maar dat is uiteraard niet zo. Ik ben in Bangkok om te studeren aan de Thammasat Universiteit. Ik volg hier voor 3 maanden blokken over human rights & health, violence & health and politics & health: erg interessant. Van deze blokken had ik vandaag de introductiedag. We zijn naar de campus toegegaan met de bus, want de campus is echt enorm groot. Ik heb nooit geweten hoe groot een campus wel niet kan zijn, aangezien ik de Universiteit van Maastricht gewend ben. Er is heel veel groen en water, maar ook meerdere tennisbanen, zwembaden en andere sportfaciliteiten. Daarnaast zijn er misschien wel 20 aparte gebouwen waar studenten van verschillende studies les hebben. Ook zijn er veel verschillende plekken om te eten: het is een waar dorp.
We hebben alle studenten ontmoet die al langer Global Health op Thammasat studeren. Zij komen uit de hele wereld, van Zimbabwe tot Nepal. Het was erg leuk om deze nieuwe mensen te leren kennen.
Na de verkenning op onze nieuwe universiteit zijn we ons huurcontract gaan tekenen. Hierna zijn we gaan shoppen; ik had namelijk nog een kussen nodig, en ook schoonmaak spullen en dergelijke. Ook heb ik veel te veel koekjes gekocht.. ik kan er niks aan doen, I love cookies!

Dit was het voor nu! Morgen ga ik voor 3 dagen naar het strand, naar Hua Hin... student zijn in Thailand is heeeel erg zwaar..

Veel liefs, Moud

  • 07 Januari 2016 - 21:23

    Patrick :

    HOI Moud gelukkig dat jij goed daar aangekomen in Thailand.mooi verslag,mooie foto van jou ziet wel mooi uit.Hoe is met Roda Lucky ?groet rodakoempel Pat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Moud

Ik ben Moud, 21 jaar! Momenteel ben ik bezig aan de master Global Health aan de Universiteit van Maastricht. Voor deze master ga ik voor 3.5 maanden naar Thailand toe om daar te studeren en daarna nog 2 weken naar India voor een symposium. Wat ik de komende tijd, vanaf 1 januari, allemaal mee ga maken kunnen jullie hier lezen! Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn verhalen! xx

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 2850

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 01 Mei 2016

Symposium India

01 April 2016 - 15 April 2016

Reizen in Thailand

01 Januari 2016 - 30 Maart 2016

Studeren in Thailand

Landen bezocht: