Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moud Curvers - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Moud Curvers

Blijf op de hoogte en volg Moud

18 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Na een paar drukke weken eindelijk weer tijd gevonden om een nieuw reisverslag te schrijven. Op school gaat het nog altijd goed,de lessen zijn nog altijd leuk. Het is wel heel druk, vooral veel verslagen die we moeten schrijven. Enfin, dit is alweer genoeg over school, want dat is saai om te lezen. We gaan het hebben over leuke dingen!
Zoals bijvoorbeeld mijn uitstap naar Chiang Mai van 2 weken geleden. Met de bus zijn we naar deze grote en mooie Thaise stad gegaan. Chiang Mai ligt in het noorden van Thailand en is na Bangkok de grootste stad van het land. De busreis duurden 10 uur en was allemaal goed geregeld.

De eerste dag in Chiang Mai zijn we meteen daar de bekendste tempel van de stad gegaan, de Doi Suthep tempel. Dit is een erg mooie tempel die helemaal bovenop een berg ligt. Je moet er bijna 100 trappen voor op lopen, maar dat was het dan ook zeker waard. Hier hebben we lekker rond gewandeld en van het mooie uitzicht genoten. Daarna zijn we terug naar de stad zelf gegaan om scooters te huren. Met deze scooters zijn we naar een waterval gaan in een National Park. Het was een hele ervaring om op een scooter door de stad te rijden, tussen alle auto’s door natuurlijk, zoals een echte Thai. De waterval was erg mooi, het had verschillende verdiepingen: we hebben er zelfs in gezwommen! ’S avonds zijn we naar een night market gegaan om veel en lekker street food te eten, hmmm heerlijk. Daarna zijn we naar de night bazaar gegaan om te shoppen, want kleren, dat heb ik nog niet genoeg natuurlijk. Ik heb hier een hele leuke tas gekocht, met een hand geschilderd roze schattig olifantje erop, ah zo lief :)

Dag 2 in Chiang Mai stond helemaal in het teken van olifanten, we gingen namelijk een hele dag olifanten wassen, voeren en knuffelen. In India heb ik een keer op een olifant gereden, maar toen wist ik nog niet dat dit eigelijk helemaal niet fijn is voor die mooie beesten: dat doe ik dus niet meer. Gelukkig wist ik dat nu wel en heb ik voor een park gekozen waar je alleen maar dingen voor de olifant kan doen die zij zelf echt heel fijn vinden. Olifanten zijn hele gevoelige dieren en vinden het dus fijn als ze geknuffeld worden, ze kunnen liefden voelen. De beesten moeten 250 kg voedsel per dag eten, dus ook gevoerd worden is geen probleem voor ze. We kregen een medicijn, bananen en sugar cane om ze te voeren, maar alleen de zoete sugar cane viel in de smaak. De vitamientjes lieten ze pardoes uit hun slurf vallen: dat komt me bekend voor ;) We zijn ook samen met de olifanten in een modderbad geweest, we mochten ze helemaal insmeren met modder. Op het begin ging het er allemaal heel vriendschappelijk aan toe, tot het moment dat de olifanten het een leuk idee vonden om ons allemaal vol modder te gooien, heel lief. Na het modderbad moesten we de olifanten uiteraard wassen want ze zaten zelf ook onder de modder. Hiervoor zijn we door de jungle naar de rivier gelopen samen met de olifanten, het wassen was heel leuk en we hebben ook nog een fotoshoot met de olifanten gehouden (zie Facebook). Helaas moesten we daarna afscheid nemen van de olifanten, ik mis ze nog altijd :( Het was een geweldige ervaring om zo dicht bij de olifanten te komen en een hele dag met ze door te brengen. Na het afscheid zijn we door gelopen naar een waterval. Het was een prachtige waterval met licht blauw water, maar wel echt ijs en ijs koud. Toch hebben we hier heerlijk in gezwommen.
S avonds zijn we naar een andere night market gegaan. Hier hebben we sushi gegeten en heel veel anders lekkers, waaronder mijn favoriete Thaise gerecht: pannenkoekjes met kokosmelk en rijst, hmmm heerlijk! Ik heb op deze markt ook nog een sjaal en een lange rok gekocht, want zoals ik al zei, ik had kleren nodig!! Daarna wilden we Chinees nieuwjaar vieren. Sommige mensen weten vast nog wel hoe mijn fiasco in Milaan was vorig jaar met nieuwjaar, maar geloof of het of niet, het kan bijna nog erger! We dachten, Chinees nieuwjaar, daarvoor moet je in China Town zijn, en dan om 12 uur s nachts zal er vast heeeel veel vuurwerk zijn, want het blijven Chinezen. Nou nee dus!! We kwamen daar aan om 10 minuten voor 12 en er was niks. We hebben uiteindelijk het Chinees nieuwjaar in de lokale supermarkt (7/11) gevierd.. erg gezellig. We hadden geleerd hoe we gelukkig nieuwjaar in het Thais moesten zeggen, maar iedereen keek ons raar aan en niemand zei iets terug. Uiteindelijk hebben we zelf maar vuurwerk geïmproviseerd, poef, paf poem. Later bleek dus dat de viering van 9 tot 10 uur s avonds was en dat 12 uur geen belangrijk moment is voor Chinees nieuwjaar.. helaas pindakaas. Een positief iets, ik heb op de markt in China Town wel gefrituurde krekels en wormen gegeten, dat wilde ik al heel lang. Niemand in Nederland geloofden dat ik dat echt zou doen, zelfs Jatin niet, maar ik heb het gedaan!! De worm was echt smerig, maar de krekels smaakten als ham en kaas chips, best lekker!
Op dag 3 in Chiang Mai hebben we fietsen gehuurd en zijn we het oude centrum van de stad gaan verkennen. Er stonden overal mooie tempels die we hebben bezichtigt. Na een uurtje fietsen vonden we dat het tijd was om een Thaise massage te nemen: mijn eerste Thaise massage ooit. Ik dacht ooh even lekker relaxen, maar niets was minder waar. Wat een pijn, die vrouwen trekken en duwen aan alles waar je maar een trekken en duwen kan: ze trekken zelfs je vingers even uit de kom. Ik was blij dat het na uur afgelopen was, genoeg is genoeg. Geen Thaise massage meer voor mij!! Na deze „ leuke” nieuwe ervaring zijn we weer op de fiets gestapt en hebben we de stad verder verkent. We zijn gestopt bij een belangrijke tempel en hebben daar met monniken gepraat, erg leuk dat de monniken zo toegankelijk zijn. Het waren studenten van rond de 18 en hadden net pauze. In plaats van te relaxen in de pauze wilden ze hun Engels oefenen dus spraken ze toeristen aan: wat een gedisciplineerde mensen. Aan alle leuke dingen komt een eind dus na de lunch was het alweer tijd om terug naar Bangkok te gaan en wel met de nachttrein. Al met al een top weekend gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Moud

Ik ben Moud, 21 jaar! Momenteel ben ik bezig aan de master Global Health aan de Universiteit van Maastricht. Voor deze master ga ik voor 3.5 maanden naar Thailand toe om daar te studeren en daarna nog 2 weken naar India voor een symposium. Wat ik de komende tijd, vanaf 1 januari, allemaal mee ga maken kunnen jullie hier lezen! Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn verhalen! xx

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 2839

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 01 Mei 2016

Symposium India

01 April 2016 - 15 April 2016

Reizen in Thailand

01 Januari 2016 - 30 Maart 2016

Studeren in Thailand

Landen bezocht: